La acest curs veți studia Editorul Excel, care este un program de calcul tabelar, ce permite prelucrarea rapidă a datelor, efectuarea analizelor și diverselor rapoarte pentru a obține informația necesară în luarea deciziilor corecte.
Modulul 1: Interfața Microsoft Excel
Explorarea interfeței Microsoft Excel
Lucru cu panglici de butoane (Ribbons)
Lucrul cu taburile contextuale
Personalizarea mediului de lucru Excel 2013
Super Tooltip
Quick Excel Toolbar
Floatie
Modulul 2: Recapitulare nivelul începător. Descriere modul.
Modulul își propune să readucă în atenție câteva informații privind operațiile de bază Excel 2013. Aceste informații trebuiesc stăpânite de către viitorii participanți la curs, pentru a putea asimila programa propusă în continuare. În funcție de nivelul de cunoșținte inițial al grupei, trainerul va mări/micșora timpul alocat acestui modul.
Știm cum să introducem date într-o foaie Excel?
Știm să formatăm datele dintr-o foaie Excel?
Știm cum să realizăm operații cu linii, coloane, foi de lucru?
Modulul 3: Printarea (Page Break Preview)
Printarea în Excel nu este o operațiune foarte simplă de realizat.
Excel continue un instument dedicat printării (Page Break Preview)
Instrumentul Page Break Preview
Adăugarea de întreruperi de pagină
Stabilirea zonei de printat
Setări privind printarea: -Orientare -Alinierea -Crearea unui antet și subsol -Scalarea conținutului înainte de printare
Modulul 4: Import/Export Date (shortcut-uri BD / Internet)
Excel nu este o bază de date, este "o insulă" de date. De regulă datele dintr-o companie stau centralizate într-o bază de date veritabilă (în Access sau în Microsoft SQL Server de ex.). Cu alte cuvinte, utilizatorii importă datele din baza de date în cartea Excel după care folosesc Excelul pentru manipularea datelor respective. O altă facilitate a programului Excel este aceea că el poate importa date și de pe Internet. Tot ce ține de import/export dinspre/către BD/Internet se vor discuta în acest modul.
Export către Access 2013
Import din Access 2013
Import de date de pe Internet
Shortcut-uri dinamice către conținut din Internet
Modulul 5: Sortări simple și complexe
Aproape toți utilizatorii știu să sorteze datele dintr-un tabel Excel. Foarte puțini știu să sorteze datele după mai mult de 3 coloane sau să realizeze sortări pe orizontală.
Sortări complexe (după mai mult de 3 coloane)
Sortări pe orizontală
Modulul 6: Filtre simple, personalizate, avansate
Excel este foarte puternic atunci când prelucrează multe coloane, respectiv linii. De multe ori dorim să regăsim numai acele linii ce respectă diferite condiții logice (de ex. pt. a printa numai rezultatul găsit). Tipurile consacrate de filtrare din Excel (AutoFilter și CustomFilter) de multe ori nu se pot folosi atunci când avem condiții logice de regăsire mai complicate. De exemplu niciunul din tipurile de filtre amintite mai sus nu pot căuta în tabele dacă predicatul logic are mai mult de 2 condiții logice (De. Ex. "Toți Clienții din Iași, București, Cluj"). Există un tip de filtru (din păcate aproape necunoscut de utilizatori) ce permite regăsirea datelor indiferent cât de multe și complicate sunt condițiile logice. Se numește Advanced Filter …
AutoFilter
CustomFilter
Caractere de înlocuire (WildCards)
AdvancedFilter
Copierea rezultatului filtrării
Extragera valorilor unicat de pe o coloană
Scenarii de folosire a celor 3 filtre mai sus amintite
Modulul 7: Validarea datelor (Data Validation)
Excel ne permite inițial să scriem orice fel de date în orice celulă. De multe ori, în mod neintenționat există riscul să alterăm celulele cu date considerate NEINTEGRE (date neconforme cu realitatea sau cu regulile de afacere din companie). De ex. pe o coloană numită SALARIU scriem (în mod neintenționat) un salariu mai mic decât cel stabilit ca minim pe economie, sau pe o coloană numită Data Tranzacției introducem o valoare ce nu reprezintă o dată calendaristică validă. Aceste greșeli neintenționate sunt mari generatoare de erori (o serie de formule/chart-uri/tabele pivot vor genera erori).
Scenarii
Data Validation simplu (o singură condiție logică
Data Validation complex (mai multe condiții logice)
Liste de valori
Modulul 8: Formatarea condiționată
Formatarea condiționată reprezintă un instrument de analiză a datelor. Ne permite să scoatem în evidență (în mod automat) diferite celule în funcție de o condiție logică. De ex. "Toate salariile mai mari de 1000 să apară automat scrise cu roșu". Există și o variantă mai complexă a acestui instrument bazată pe formule.
Formatarea Condiționată simplă (o singură condiție logică)
Formatarea Condiționată complexă (mai multe condiții logice)
Exemplu ce permite combinarea noțiunii de Formatarea Condiționată cu Advanced Filter și Data Validation
Modulul 9: Subtotaluri (2 ore)
Este un instrument de analiză a datelor. Permite realizarea în mod automat a centralizatoarelor. Ușor de folosit, el rămâne totuși în umbra unui instrument extrem de flexibil și complex numit Pivot Table.
Ce înseamnă centralizator?
Ce înseamnă valoare agregată?
Ce înseamnă grupare?
Folosirea instrumentului Subtotals
Aplicarea instrumentului Subtotals pe tabele grupate după mai multe coloane
Afișarea întreruperilor de pagină în mod automat după fiecare valoare agregată
Modulul 10: Consolidări
A consolida înseamnă (în Excel) a centraliza centralizatoare.
Ce înseamnă Consolidare de date?
în ce scenarii folosim Consolidări?
Folosirea instrumentului ce permite Consolidarea datelor
Modulul 11: Funcții și formule
Rămâne funcționalitatea de bază din Excel, aceea de a calcula prin intermediul formulelor și funcțiilor valorile din celule. Se explică noțiunile specifice formulelor cum ar fi: adrese relative, adrese absolute, apoi se prezintă prin exemple reale aproximativ 30 de funcții.
Exemplele de la clasă insistă pe scenarii "real-life" și nu se rezumă doar la explicarea sintaxei. Pentru o mai bună ințelegere a diferitelor funcții folosite, acestea au fost împărțite în mai multe categorii:
Dată și timp -Today(), Now(), Year(), Month(), Day(),WeekDay()
Condiționale - IF(), Choose()
BOOLEANE (Logice) -AND(), OR()
Text - Left, Right, Len, Trim, Instr, Lower, Upper
ALTELE de tip TEXT - SUBSTITUTE(), VALUE(), CONCATENATE()
Standard Agregate - SUM(), Count(), Average(), Min(), Max()
Agregate Condiționale - SumIf(), CountIf()
Funcții de regăsire a datelor - LookUp (Hlookup, Vlookup), Match, Index
Modulul 12: Pivot Tables
Indiscutabil cel mai puternic și mai flexibil instrument de analiză a datelor din Excel. Există în rândul utilizatorilor obișnuiti o oarecare "teamă" în ceea ce privește folosirea acestui instrument, tocmai datorită puterii și complexității sale. Totuși PivotTable ESTE UȘOR DE FOLOSIT, atât timp cât se înțeleg conceptele ce stau la baza sa. Modulul își propune să explice în primul rând aceste concepte, apoi pe baza exemplelor inspirate din lucrul de zi cu zi, participanții la curs vor scăpa de "angoasa" Pivot Table.
PivotTable=Matrix=CrossTable
Ce este PivotTable?
Ce înseamnă agregare multi nivel (pe coloană/linie)
Ce înseamnă să grupezi după valorile distincte de pe o anumită coloană/linie
Folosirea instrumentului PivotTable în diferite scenarii
Trainer
Natalia Goretchi
16 ani experienţă pedagocică
Programe: Microsoft Office (Excel, Acces, Word, Power Point), HTML, 1C
Ce zic absolvenții cursurilor Excel?
“Vă mulțumim pentru un așa curs minunat, în care am studiat un ansamblu mare de instrumente pentru a ne face lucru foarte ușor. Sincer, mi-a plăcut cum s-au ținut studiile și câte lucruri noi am învățat. Mersi mult pentru acest curs.”
— Daniel, Curs Excel pentru business
“Cursul a fost excelent, predarea foarte bună a materialului, explicit și detaliat.”
— Tatiana, Curs Excel pentru Business
“Vă mulțumim pentru cunoștințele acumulate. A fost foarte interesant, interactiv și predat foarte clar. Profesoara a fost foarte bună, explicând foarte bine totul. Mulțumim.”
— Natalia, Curs Excel pentru business
“Cursul a fost foarte util, bine structurat ( partea teoretică și practică). A fost bine explicată logica funcționării programului, ceea ce a favorizat creării deprinderilor și principiilor de lucru cu Excel. Recomandare - Nu absentați, faceți lucru pe acasă. :)”
— Vladimir, Curs Excel pentru business
“Cursurile au fost foarte captivante. Am acumulat informație necesară pentru lucru la birou. Profesoara a explicat tot materialul foarte explicit și clar. Recomand și viitorilor practicanți să studieze acest program prin intermediul serviciilor oferite de profesorii de la "Interportal". Succes în continuare în activitatea desfășurată, practicanți sârguincioși și deștepți.”
— Dina, Curs Excel pentru business
“Mi-a plăcut foarte mult cursul Excel, am aflat lucruri noi, știu la 100% că aceasta îmi va fi de folos, profesoara a avut un nivel pedagogic înalt, lămurea toate neclaritățile, formându-le pe acestea clare, lecțiile au fost cât teoretice atât și practice. Mulțumire de 100%”
— Victor, Curs Excel pentru business
Sumarul cursului Excel pentru business
Cursul Excel pentru business este curs de la zero la avansat, în care veți învăța să gestionați programul Excel
40 de ore
Acest curs constă din 40 de ore academice.
10 Module
Cursul conține 10 module de material teoretic și practic. Temele de acasă sunt obligatorii.
5 săptămâni
Timp de 5 săptămâni primiți cele mai necesare noțiuni și abilități pentru a primi o profesie modernă într-un termen scurt.
Traineri Profesioniști
Vei avea posibilitatea să fii instruit de traineri care sunt specialiști în domeniu.
Certificat de absolvire
La absolvirea cu succes a cursului Excel pentru business se oferă certificat de absolvire.
Profesie IT în termen scurt
Primești o profesie IT într-un termen scurt. Programa cursului este alcătuită conform cerințelor angajatorilor.
Prețuri
Costul cursului Excel pentru business pentru pesroane juridice - negociabil.
Costul cursului Excel pentru business (pentru persoane fizice)
Cât costă, cât durează un curs, care este graficul?
Intrați pe pagina cursului pe care doriți să îl alegeți și aflați toate aceste informații. De obicei cursurile se organizează seara sau în weekend, de două ori pe săptămână, câte 3 ore academice.
Mă pot angaja la serviciu după ce trec un curs?
Nu garantăm angajare după finalizarea unui curs. Cursurile sunt selectate pe seturi, după profesii. La absolvirea cu succes a unui set de cursuri, vă putem recomanda la partenerii noștri la internship sau angajare.
Ce să fac dacă sunt începător și nu sunt din domeniul IT?
Persoanele ce se inscriu la cursurile primare pot avea cunoștințe inițiale de calculator. Este important să alegeți domeniul potrivit.
Cum să mă înscriu la cursuri?
Mai întîi ar trebui să vii la oficiu să achiți și să încheiem un contract. Achitarea se face preventiv.
Să vin cu laptop-ul personal?
Este la discreția fiecăruia. Noi vă putem asigura cu calulatoare în timpul orelor de la cursuri. Deși este mai comod de a utiliza laptop-ul personal pentru a lucra în același mediu.
Câți oameni sunt în grup?
Grupele sunt mici, orientativ 5-6 persoane. Mentorul reușește să acorde destula atenție fiecărui participant.
Pot combina cursurile cu munca sau studiile?
Întregul format de pregătire este conceput astfel încât să-l poți combina cu viața personală și munca. Graficul cursurilor se formeaza de obicei seara dupa 18.00 sau in weekend. Desi sunt si grupe de zi, in dependenta de formarea grupelor.
Informații de contactVerificareRechizite Bancare
Bd. Ștefan cel Mare 65, of. 618
Chișinău, Republica Moldova